Pages

Rabu, 25 April 2012

:: Mistik pada hari itu ::

salam ,
sy mungkin terlewat untuk cerita tentang kisah pelajar UPSI yang jatuh bangunan pada 21.4.2012. sy tak kisah pada kelewatan , kerana isu ini mungkin di alami pada ramai orang.

oke, sy sangat "curious" atas berita itu, sy mula menggoogle nama pelajar tersebut. sy baca berita ini hanya bila tarikh menunjukkan 25.4.2012!! lewat kan..

sy simpati pada cerita arwah sepanjang hayatnya. tapi sy lebih tertarik mengenai unsur-unsur mistik yang dikatakan mengganggu arwah.

sy percaya! sangat percaya, berdasarkan pengalaman sendiri. sy mungkin terbiasa untuk menolong kes2 mistik di sini. bukan kehendak sy , tapi atas dasar menolong sy gagahkan jua. bukan apa, sy tidak cukup kuat untuk menahan gangguan makhluk lain.

satu kisah pada perjanjian.
pelajar ini diganggu setelah sekian lama sejak dibangku sekolah. segala jenis rawatan telah dilakukan. dan masih membuat rawatan. hendak dijadikan kisah, pada kejadian beliau dirasuk. terjadi sesi dialog antara perawat dengan makhluk. syarat2 untuk membatalkan sihir pada pelajar itu. antaranya;-

* perlu memecahkan kubah pada 7 masjid
* perlu menajiskan pada 7 mimbar
* menunaikan haji 7 kali berturut
* berpuasa 7777hari
* memberi makan pada 7777orang yang betol2 miskin pada 1 hari

syarat ini ada lagi, tapi sy terlupa detailnya. tapi inilah laknatnya jin/iblis! sehingga ke tahap ini mahu menjahanamkan umat manusia.
sy sarankan, untuk sesiapa yang sering diganggu amalkan mathurat kubra, manzil, sentiasa mengingati Allah dan jagalah pantang larang yang lain..


-psis,sabak bernam-

4 ulasan:

Zulhilmi berkata...

ada sumbernya yang boleh dirujuk details lagi mengenai ini?

c.a.w.a.n berkata...

sumber mengenai apa ? kisahnya atau amalan mengelak gangguan...

Zulhilmi berkata...

kisahnya.

c.a.w.a.n berkata...

ooh. kisah nya, sy lah... ;p sebab berlaku kat psis ...